#FAQ

Wat is Employer Branding?

Employer Branding is kortweg de reputatie die je als werkgever hebt. Het is de inspanning die je als bedrijf verricht om een onderscheidende voorkeurspositie te verkrijgen als werkgever, met het doel grip te krijgen op de instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers in je organisatie.

Door middel van employer branding zetten bedrijven hun bedrijfscultuur op de kaart en creëren ze een meerwaarde voor de doelgroep, met als doel het behouden van huidige medewerkers, het aantrekken van nieuwe medewerkers en een algemeen sterk bedrijfsimago op gebied van werkgeverschap.

Het unieke authentieke verhaal van jouw bedrijf, jouw producten of dienstverlening. Maar dan niet vanuit het klantperspectief, maar juist gericht op al die mensen die het samen met jou doen. Laat zien waar je trots op bent en laat vooral zien waar je medewerkers in hun dagelijkse werk trots op zijn. Natuurlijk betrek je die trotse medewerkers bij de uitbouw van je werkgeversmerk, dit zijn je beste ambassadeurs voor het aantrekken van nieuwe collega’s. Zij helpen je interesse te wekken bij potentiële werknemers, misschien al lang voordat zij actief werkzoekend zijn. Dat helpt je niet alleen aan voldoende instroom, maar ook aan het juiste potentieel.

Heb je vragen over OnJobs?

Ons Care-team staat voor je klaar en helpt je graag bij het maken van jouw keuze en eventueel het uiteindelijk opzetten van jouw vacature!