#FAQ

Wat is Employer Branding?

Het is anno 2022 haast onmogelijk om personeel te werven. Welke conventionele methodes je ook probeert, het heeft nagenoeg nooit succes. Het is een kwestie van lange adem geworden en het is daarom ontzettend belangrijk om jouw werkgeversmerk altijd en overal in de picture te zetten. In deze blog leg ik jou uit wat employer branding is, waarom dit o zo belangrijk is en hoe je dit inzet. Zeker nu de arbeidsmarkt krapper is dan ooit. Dit lijkt voorlopig nog niet te veranderen.

Wat is Employer Branding?

Employer Branding is kortweg de reputatie die je als werkgever hebt. Het is de inspanning die je als bedrijf verricht om een onderscheidende voorkeurspositie te verkrijgen als werkgever. Het doel hiervan is om grip te krijgen op de instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers in je organisatie. Hoe beter je werkgeversmerk, hoe meer mensen zich aan jouw bedrijf willen binden.

Het unieke authentieke verhaal van jouw bedrijf, jouw producten of dienstverlening. Maar dan niet vanuit het klantperspectief, maar juist gericht op al die mensen die het samen met jou doen. Laat zien waar je trots op bent en laat vooral zien waar je medewerkers in hun dagelijkse werk trots op zijn.

Natuurlijk betrek je die trotse medewerkers bij de uitbouw van je werkgeversmerk, dit zijn je beste ambassadeurs voor het aantrekken van nieuwe collega’s. Zij helpen je interesse te wekken bij potentiële werknemers, misschien al lang voordat zij actief werkzoekend zijn. Dat helpt je niet alleen aan voldoende instroom, maar ook aan het juiste potentieel.

Waarom is Employer Branding zo belangrijk anno 2022?

Sollicitanten hechten veel waarde aan het imago van hun potentiële nieuwe werkgever. Bovendien zorgt een sterk werkgeversmerk voor een algemeen beter imago van een bedrijf. Het inzetten van het werkgeversmerk is altijd al belangrijk geweest. Alleen hoef ik jou niet uit te leggen dat het in deze bizarre tijd met een enorm krappe arbeidsmarkt belangrijker is dan ooit.

Zonder een goede employer branding val jij niet op en leg jij het altijd af in de strijd om nieuw talent. Het is belangrijk om jouw bedrijf altijd in de picture te zetten, met beeldmateriaal.

Door employer branding goed in te zetten weten potentiële werknemers in wat voor een bedrijfscultuur ze terecht komen. Hierdoor kunnen kandidaten sneller beoordelen of er een fit is tussen henzelf en de bedrijfscultuur van de nieuwe werkgever.

Dit zorgt voor een kortere wervingstijd van nieuwe kandidaten, het bereiken van latent werkzoekenden en kwalitatief betere kandidaten.

Hoe zet je Employer Branding in?

  1. Beeldmateriaal

Misschien wel de belangrijkste van allemaal is het inzetten van beeldmateriaal. Een video kan de sfeer, geluk en werkplezier van jouw bedrijf perfect weergeven. OnJobs brengt jouw bedrijf op professionele wijze in beeld en zet jouw werkgeversmerk letterlijk in de picture. Hiermee val jij écht op en zorg je voor een duidelijke voorsprong op de concurrentie.

  1. Altijd online

Het werkgeversmerk moet altijd online zijn, maar dan ook echt ALTIJD online. Door continu zichtbaar te zijn word jouw voordeel steeds groter. Op het OnJobs platform staat jouw werkgeversmerk altijd in de picture met beeldmateriaal.

  1. Social media

Dit is de beste tool om echt onder de aandacht te komen bij de juiste doelgroep, Het opzetten van flitsende campagnes met een creatieve tekst en animatie van gave beelden van jouw bedrijf, trek jij de aandacht van nieuw talent. De campagnes draaien wij op basis van jouw vacatures en mixen dit met campagnes over jouw bedrijf als werkgever. Op deze manier werken wij aan jouw werkgeversmerk.

Nu jij meer weet over employer branding verwijs ik je graag door naar onze andere blogs. Hier vind je informatie die jij nodig hebt om nieuw talent aan te trekken. Wil jij jouw merk altijd online onder de aandacht hebben? Dan verwijs ik je door naar een overzicht van al onze aangeboden diensten.

Meer weten over OnJobs of ook jouw vacature via ons platform promoten?

Werp eens een blik op onze ‘Hoe Werkt OnJobs?’-pagina. Daarnaast komen we graag in contact. Stel je vragen. Ons Care-team staat altijd paraat om jou te begeleiden bij het adverteren van jouw vacature op ons platform. Schroom dus niet om hulp of om informatie te vragen.

We’re on it!

Heb je vragen over OnJobs?

Ons Care-team staat voor je klaar en helpt je graag bij het maken van jouw keuze en eventueel het uiteindelijk opzetten van jouw vacature!