Hoe het in beeld brengen én promoten op social media van Auto Zagato, direct leidde tot een aanwas van (droom) kandidaten voor hun vacature.

Het vinden van technische werknemers is een uitdaging. Reden te meer voor Auto Zagato om te blijven innoveren. OnJobs werd door Tim Kruijf, eigenaar van Auto Zagato, ingeschakeld om actief op zoek te gaan naar de ideale kandidaat. Allereerst zijn we direct met een van onze fotografen naar de garage gegaan en hebben we de werkplek en sfeer van het bedrijf in beeld gebracht. Met name de sfeer was voor Tim belangrijk. Hij wilde het ruwe werk in combinatie met de passie van het huidige team laten zien.

Waarin OnJobs het verschil maakte volgens Auto Zagato? Wij wachten niet tot kandidaten naar OnJobs.nl komen voor hun zoektocht naar een nieuwe werkgever. OnJobs promoot vacatures pro-actief en bereikt de doelgroep (zowel werkzoekenden als de toppers die al een baan hebben) via Social Media.

Wist jij dat van de werknemers die een baan hebben en niet per se op zoek zijn naar een nieuwe job, 48% aangeeft wél latent werkzoekend te zijn? Zonde om juist deze groep links te laten liggen!

  • Bron: Arbeidsmarktgedragsonderzoek (AGO)

Ook voor Auto Zagato hebben wij een Social Media Campagne opgezet. Op-maat-gemaakt en specifiek getarget op de doelgroep van Auto Zagato. Het resultaat? Al in de eerste week werden de eerste afspraken voor gesprekken gemaakt.

Allemaal leuk, zo’n Social Media Campagne. Maar hoe zet OnJobs social media in voor de promotie van een vacature?

Door een betaalde social media campagne op te zetten verzorgen we meer impressies voor jouw vacature. Wat houd dit nou precies in? Dat houd in dat meer mensen van de doelgroep die jij wilt bereiken de vacature voorbij zien komen op hun social media kanalen als Facebook en Instagram. Dit doen wij door te ‘hyper targetten’. Hyper targetten betekent eigenlijk dat je een vacature een bepaalde doelgroep eigenschappen meegeeft. Zo kun je een vacature voor een automonteur de eigenschappen en/of interesses ‘auto’s’ en ‘techniek’ mee geven.

Wij waren met name blij over het uitstekende beeldmateriaal en de support om alles top online te krijgen. De inzet van social media bleek echt van grote meerwaarde.

  • Tim de Kruijf, eigenaar Auto Zagato

Daarnaast kaderen wij met onze marketing expertise nog vele andere aspecten af om de doelgroep voor een vacature zo specifiek mogelijk te maken. Neem bijvoorbeeld opleidingsniveau, locatie of zoekgedrag van de doelgroep.

Waarom gebruiken wij daar zo graag social media voor?

De reden dat we daar social media voor gebruiken is eigenlijk heel simpel. Door Facebook, Instagram of andere social media platformen te gebruiken bereik je jouw doelgroep ook als zij niet per se werkzoekend zijn. Hier spelen wij op in. Wij zorgen dat we met jouw vacature daar zijn waar de kandidaten ook zijn, op zijn of haar tijdlijn! Het is een snelle maar doeltreffende manier om je vacatures bij zoveel mogelijk mensen bekend te maken. En dit ook nog eens allemaal bij de juiste doelgroep. Wie wil dat nou niet?!

Deze maand hebben we een speciale aanbieding. Om jou kennis te laten maken met de kracht van Social Media krijg je van ons niet 10.000 gegarandeerde impressies maar 20.000 gegarandeerde impressies. Wanneer je onze Social Media Campagne besteld, verdubbelen wij op onze kosten het campagnebudget.

Uitproberen? Plaats dan nu jouw vacature en bestel onze Social Media Campagne of maak direct gebruik van een van onze pakketten!

Social Media CampagneOntdek onze pakketten

Meer weten over OnJobs?

We komen graag in contact. Stel je vragen. Plaats een eerste GRATIS vacature om ons concept uit te proberen. Wij helpen je graag verder. Ons Care-team staat altijd paraat om jou te begeleiden bij het adverteren van jouw vacature op ons platform. Schroom dus niet om hulp of om informatie te vragen.

We’re on it!

Heb je vragen over OnJobs?

Ons Care-team staat voor je klaar en helpt je graag bij het maken van jouw keuze en eventueel het uiteindelijk opzetten van jouw vacature!