#FAQ

Wat is jobmarketing?

Job marketing is het onder de aandacht brengen van jouw vacature aan een specifieke doelgroep die aansluit bij de functie én jouw waarden als bedrijf. In 2000 kwamen we langs vacatures door pamfletten bij de supermarkt of advertenties in de krant. Dat is tegenwoordig wel anders. Employerbranding en JobMarketing is een vereiste om jouw droomkandidaat te vinden.

De reden dat job marketing zo belangrijk is geworden komt eigenlijk omdat een overgroot deel van jouw ideale kandidaten al een baan heeft. Er is namelijk maar 10% van de mensen in Nederland werkloos. 15% van de werkende Nederlanders is tevreden met waar ze werken, maar 75% staat eventueel open voor een baan met verbeteringen. Dichter bij huis werken, woensdag middagen vrij, papa of mama dag en noem het zo maar op. Toch gaan deze mensen als ze ‘s avonds thuiskomen van werk, niet naar een vacature platform om te kijken voor een nieuwe baan. Wél pakken ze hun telefoon of tablet en scrollen door hun social media.

96% van de volwassen Nederlanders gebruikt social media. De een heeft Facebook, de ander Instagram en sommige hebben allebei. 1 op 10 mensen in Nederland gebruikt meer dan 1 social media platform per dag. OnJobs speelt daar mooi op in. Met job marketing zetten wij jouw vacature uit op social media. Dit doen we niet zomaar naar iedereen. Nee, wij zoeken zorgvuldig uit wie de vacature krijgt te zien door middel van hypertargeting. Hiermee kan je een doelgroep aangeven in een bepaalde regio met daarbij specifieke interesses/opleidingen. Niet alleen bereik je duizenden mensen uit jouw doelgroep. Maar je maakt indirect ook reclame voor jouw bedrijf.

Heb je vragen over OnJobs?

Ons Care-team staat voor je klaar en helpt je graag bij het maken van jouw keuze en eventueel het uiteindelijk opzetten van jouw vacature!